umu.sePublications
Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Investigating crossmedia branding strategies in online game streaming: A qualitative journey into the hearts and minds of todays' arising online entertainers
Umeå University, Faculty of Social Sciences, Department of Informatics.
Umeå University, Faculty of Social Sciences, Department of Informatics.
Umeå University, Faculty of Social Sciences, Department of Informatics.
2015 (English)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
Abstract [sv]

I dagens digitala mediesamhälle, där strömbar media står i fokus, slår sig en ny form av underhållare in i rampljuset. Dessa aktörer livesänder sina framträdanden rakt in i våra vardagsrum. De strategier som dessa streamers tillämpar är lika viktiga som de själva. Syftet med den här studien är att finna de strategier och mönster som möjliggör en utveckling från en aspirerande streamer till ett etablerat varumärke. I vår kvalitativa studie där vi observerar och intervjuar streamers granskar vi deras interaktioner från ett branding perspektiv med fokus på crossmedia för att identifiera eventuella skillnader och likheter mellan dem. Vi använder oss av en tematisk analys för att hitta teman och subgrupper. Genom denna studie kom vi fram till två modeller, en interaktionsbaserad modell och en spelcentrerad modell. Interaktionsmodellen lyfter fram prioriteringarna hos den variationsbaserade streamern där interaktionen mellan chatten och streamern i sig läggs i fokus. I den spelcentrerade modellen är inte streamern det viktiga utan det är spelval och skicklighet som står i fokus. Vidare spekulerar vi att framtiden ser ljus ut för dessa aktörer. 

Place, publisher, year, edition, pages
2015. , 35 p.
Series
Informatik Student Paper Bachelor (INFSPB), 2015.20
Keyword [en]
crossmedia, branding, streaming, marketing, twitch
National Category
Information Systems, Social aspects
Identifiers
URN: urn:nbn:se:umu:diva-105152OAI: oai:DiVA.org:umu-105152DiVA: diva2:823671
Educational program
Digital Media Production
Presentation
2015-06-05, MIT MA156, MIT-huset Campustorget 5, Umeå universitet 901 87, Umeå, 13:15 (Swedish)
Supervisors
Examiners
Available from: 2015-06-22 Created: 2015-06-18 Last updated: 2015-06-22Bibliographically approved

Open Access in DiVA

fulltext(2599 kB)404 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 2599 kBChecksum SHA-512
a38e22dbb84ce149f78e6bb5d8d55b4fa9e4eb2f9b7cf3c4bc622e43e379a4033ff8154d35b30df197def47c7b3dded73a251fd3ed56162c6da802351baeebac
Type fulltextMimetype application/pdf

Search in DiVA

By author/editor
Magnusson, FelixStöckel, FredrikBerglund, Andreas
By organisation
Department of Informatics
Information Systems, Social aspects

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 404 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 1279 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf